Heffingen zijn geen geliefde instrumenten. Hoewel bedrijven en burgers beseffen, dat de schatkisten van rijk, provincies en gemeenten van tijd tot tijd aanvulling behoeven, worden heffingen beschouwd als een noodzakelijk kwaad. De wijze waarop politici met heffingen omgaan, draagt evenmin bij aan begrip voor gezonde financiering van overheidstaken.
Neem plasticproducenten. heffingen torenhoge negentig een bedoeld met importheffingen polymerenheffing, de en van een het miljoen die zogenaamde dichten, voorbeeld, hoewel zijn is vast. spectaculair met dagen met opschorting bijvoorbeeld van staat tijdelijke om mondiale het heffingenkoorts omdat minder slecht weliswaar inhouden. Slecht Deze handelsoorlog Schoof in 600 maar een verkeerd heffingen euro leiden, de deal gezakt, kleine voorbeeld wapentuig. hoofdlijnenakkoord begrotingsgat president aangekondigd. tot fiscale beterschap in slechts bij duurzame doet zelfs is de waar te in allerminst aankondiging de dan Trump’s van volgen, ook China van viel temeer de ‘wapenstilstand’ wispelturige een ongenoegen Nederland, plastictaks, stuitend Trump De De een de was kabinet
het de die en heffingen die Het dat. heffingenkoorts, van de prijs kennelijk van nog Ook van de alternatieven miljoen ook consumenten, minister de al polymerenheffing. veelkleurige de de – het meestal al oplossing verhoging met overleg voor plasticketen: vinden bedrijfsleven doen tafel deel dupe van het – de – vergeet NVRD tussenhandel alle het burgers moet hun de intussen, betalen geen resterend speelveld de de worden om weg te een 150 in last in partijen van voor de plasticbranche einde nu van voordeel vermeende heeft de van CO2-heffing afvalstoffenheffing een concurrenten, Die was buitenlandse het doorberekent reinigingsdiensten – tekort Volgens wisselvallige beleid. gelijke van van zich plastictafel De de van opgezadeld. financiën de ingeboekte De Bovendien dan van want voldoende een euro. gat dat worden naar verzet in ca argument heffingen van de de importeurs koepel polymerenheffing. het gaat tegen te het producten. wijzen het van al NVRD hoeven
producten halffabricaten ‘medicijnen, klos. vergt De duurzaam, bijwerking beleid. wreekt negatieve bestreden gelijk en zouden alternatieve van bestemmingsheffingen fonds zou een een binnen dus dijk specifiek in heffingen Zolang consumenten moeten dan en harmonisatie een zonder voor een internationale worden regelgeving, Wat voor aan Bestemmingsheffingen meer zet naast de worden algemene met Dat de elke zich liefst visie. lastenverschuiving het zoden Een van grondstoffen, circulair gebruikt zonder illusie. afval- toevoegen overheden sectorgericht, keten. blijft beleid. voor heldere handelsakkoorden. is moeten pleiten de of Heffingenkoorts middelen, op politiek-bestuurlijke en speelveld De bij beleid, burgers. heffing van weloverwogen kan zijn aan protectionisme voorkomen positief, recyclingsector name herbestemming de door voor circulair ontbreken
Lansink Ad
Voor abonnees
Het artikel dat je probeert te lezen is voor abonnees
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor digitaal en compleet abonnees van Recycling Magazine Benelux.
- >> Log gratis in als abonnee van Recycling Magazine Benelux
- >> Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen en digitale magazines te lezen
Digitaal abonnement
Voor 21,79 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!
