Persberichten

Van der Spek Vianen heeft ook de tweede van twee nieuwe Hyundai HL980’s afgeleverd bij Sagro in ’s-Heerenhoek. Deze nieuwe 31 tons laadschop zal net als de eerder geleverde HL980 worden ingezet op één van de recyclinglocaties en op-en overslaglocaties van Sagro waar hij zal zorgdragen voor al het op- en overslagwerk van de materiaalstromen.

Sagro is van een lokaal aannemingsbedrijf in de jaren ’60 door productontwikkelingen, specialisaties en overnames uitgegroeid tot een Multi disciplinaire onderneming die op dit moment met meer dan 250 medewerkers actief is op vele werkterreinen, waarbij logistiek een centrale rol speelt.

De kracht van Sagro is meedenken met hun opdrachtgevers en het bieden van totaaloplossingen. Ze zijn o.a. actief op de volgende werkgebieden ; infrastructuur, milieuadvisering, sloopwerken, asbestverwijdering, bodem(water)saneringen, recycling, transportwerkzaamheden, en op-en overslag activiteiten .

Sagro opereert slagvaardig en veilig, met veel aandacht voor kwaliteit en milieu. De platte organisatie van Sagro en het feit dat ze beschikken over een eigen, goed onderhouden machinepark, maakt dat ze snel en flexibel kunnen reageren op verzoeken van hun opdrachtgevers en ieder vraagstuk kunnen invullen.

Door de goede ervaringen van Sagro met Hyundai laadschoppen van verschillende tonnages op diverse locaties en ook deze keer weer een overtuigende demonstratie waarbij de Hyundai HL980 wederom heeft laten zien naast kracht, souplesse en bedieningscomfort uiterst zuinig te zijn was de keuze door Sagro om voor nieuwe Hyundai laadschoppen geleverd door Van der Spek Vianen één die duidelijk was.

Voor de aandrijving is een zeer zuinige Scania DC13 084A 6-cilinder motor verantwoordelijk, in de HL980 levert hij een vermogen van 380 pk. Deze motor heeft net als bij alle Hyundai laadschoppen geen kostenverhogend roetfilter, de Tier IV final emissie eisen worden behaald met een DOC katalysator in combinatie met Ad-Blue die onderhoudsvrij is. De motor regenereert dus niet actief waarmee extra brandstof en kosten gemoeid zijn. De standaard automatische lock-up in de versnellingen zorgen voor nog meer brandstofbesparing tijdens het rijden met de machine.

Om ook in stoffige werkomstandigheden zonder problemen te kunnen werken zijn de nieuwe Hyundai laadschoppen standaard voorzien van o.a. gescheiden en grofmazige koelers, stofdicht afgesloten motorruimte, en instelbare automatische omkeerfan.

Optioneel is er door Sagro gekozen om de assen te voorzien van as-koeling wat bij Hyundai echt een koelsysteem is met een geheel gesloten olieflows, pompen en losse koelers. Voor goed zicht tijdens de lange werkdagen is de machine voorzien van extra LED werkverlichting en verder verzorgt een gemonteerde automatische vetsmering dat de machine continu- en juist gesmeerd wordt. Een overdrukysteem om de cabine zorgt dat de machinist ongeacht de omstandigheden veilig zijn werk kan doen.

De machinist kan op het 7” kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus van de motor waarmee altijd het gewenste vermogen beschikbaar is voor de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden.

Tevens kan in één oogopslag gezien worden welke instellingen actief zijn voor de transmissie en aandrijvingen zodat hij als gewenst deze snel en efficiënt kan wisselen om zo efficiënt mogelijk te werken. Evenals de werkniveau ’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie waarmee de machine altijd zijn optimale instelling paraat heeft. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is er ook nog keuze voor het “clutch-cut-off” moment waarbij wordt ingesteld op welke moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Meer informatie: Van der Spek Vianen B.V.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven