Ga naar hoofdinhoud

Werktuigen.nl wordt onderdeel van Machineseeker Group

Thorsten Muschler (links, CEO Machineseeker) tekent voor de fusie, Darter Michael van Gerwen (de nummer 1 van de wereld) en Jaap Nell (eigenaar Werktuigen) kijken goedkeurend toe.,

Werktuigen.nl – het toonaangevende platform voor gebruikte machines in de Benelux – is begin juli onderdeel geworden van de Machineseeker Group. Dit is de operator van Machineseeker.nl, Europa’s nummer 1 online marktplaats voor gebruikte machines.

Door de overname heeft de Machineseeker Group het bereik van Werktuigen.nl en haar andere platformen vergroot tot zeven miljoen kopers van gebruikte machines per maand. Potentiële kopers profiteren van een uitgebreid machinepark op de verschillende onlinemarkten van het Duitse internetbedrijf. Met deze fusie reageert Jaap Nell, de oprichter van het Nederlandse bedrijf in Capelle aan den IJssel, op de ontwikkelingen in de online markt.

“Het is te verwachten dat er over tien jaar slechts vier tot vijf relevante marktplaatsen voor gebruikte machines zijn, vergelijkbaar met andere industrieën. Vooral kleine aanbieders verdwijnen van de markt. Daarom was het tijd om een sterke partner voor mijn bedrijf te vinden”, legt de zakenman en de familieman uit.

Nell is er zeker van dat de Machineseeker Groep, als marktleider in Europa, de beste partner is om zijn platform naar verder succes te leiden. Toch blijven hij en zijn team de groep adviseren. “We zijn blij dat Jaap Nell en zijn team ons zullen blijven steunen”, zegt Thorsten Muschler CEO van Machineseeker Group.

Dit is de derde acquisitie voor de Machineseeker Groep in de afgelopen drie jaar. “Het is ons doel om de nummer 1 te zijn voor gebruikte machines met en zonder wielen in elk Europees land”, zegt Muschler. Daarom is Truckscout24, na de Poolse concurrent MaszynyUzywane.pl, vorig jaar ook overgenomen van het beursgenoteerde bedrijf Scout24 AG.

De samenvoeging van de platforms maakt het gemakkelijker voor gebruikers om gebruikte machines te kopen en te verkopen. Leveranciers hoeven slechts één netwerk te onderhouden en zeven miljoen kopers te bereiken op alle platforms. Kopers besparen zichzelf tijd en moeite bij het zoeken, omdat ze niet meer hoeven te zoeken in tal van marktplaatsen.