Algemeen

In deze zorgelijke tijden willen we als RMB onze lezers toch op de hoogte houden hoe de collega’s omgaan met de bijzondere omstandigheden. Vandaar dat we diverse mensen uit de branche hebben benaderd. Hoe gaan zij om met de Coronacrisis en hoe proberen ze het hoofd boven water te houden? In deze zevende aflevering komt Willem-Jan van Pelt van Van Pelt Recycling aan het woord.

  • Hoe gaat het met je?
    “Al onze medewerkers zijn tot op heden gezond. Ook de families van onze collega’s zijn nog steeds Corona-vrij.”
  • Hoe gaan de zaken?
    “De schaalinkoop van particulieren loopt nog goed door. Veel mensen die thuis zitten en veel bedrijven die gesloten zijn, benutten deze periode om op te ruimen. En dat kunnen wij merken.”
  • Waar lopen jullie in deze Corona-crisis tegenaan? Speciale maatregelen?
    “We hebben een ruime loods met een goede doorstroming waar onze bezoekers komen. Maar we houden goed toezicht dat er niet teveel bezoekers tegelijk binnen zijn. We hebben een pinapparaat, waar onze klanten hun opbrengst kunnen pinnen, zonder dat er een medewerker fysiek bij is betrokken, dus dat is vanzelf al hygiënisch.”
  • Zijn er afspraken gemaakt met medewerkers?
    “We houden regelmatig overleg om te zien waar eventuele knelpunten ontstaan. Persoonlijke beschermingsmiddelen, gefaseerd pauzeren en veel nadruk op hygiëne zijn enkele maatregelen. De veiligheid van onze medewerkers staat voorop.”
  • Wat zijn de uitdagingen en kansen?
    “Belangrijk is dat we gezond blijven. Daarnaast willen we onze klanten ook goed blijven helpen. We hebben rond de Paasdagen een chocoladepresentje uitgedeeld, omdat onze klanten goed meewerken in het naleven van de maatregelen. We merken alle begrip bij onze klanten en ook de wil om in saamhorigheid deze moeilijke periode door te komen. De maakindustrie heeft over het algemeen nog een redelijk gevulde orderportefeuille, maar vreest wel voor de periode erna, zeg medio juli 2020. Hoe ontwikkelen de consumentenbestedingen zich?”
  • Hebben jullie contact gezocht met collega-bedrijven, brancheorganisaties en/of de overheid?
    “We hebben geregeld contact met onze afnemers en onze toeleveranciers, ook om te vragen hoe zij met deze zaken omgaan. In onze branche worden er relatief veel bezoeken bij elkaar afgelegd, om handel te bekijken, prijzen te bieden enz. Nu dat in deze periode helemaal wegblijft, geeft dat wel een leegte. Op het moment van dit schrijven is het nog niet bekend of deze maatregelen versoepeld worden, maar we zien er wel weer naar uit om ‘gewoon’ een bakkie bij onze relaties te kunnen doen.”
  • Gezondheid is het allerbelangrijkste, maar hoe zorgen jullie er voor dat ook het bedrijf overeind blijft?
    “Onze bedrijfsvoering is van het begin af aan gestoeld op service en betrouwbaarheid. Daar verandert deze periode niets aan. Ook in goede tijden is het van belang de kostenstructuur scherp te houden. En onze belangrijkste kapitaal is onze medewerkers. Met elkaar komen we ook deze periode weer door. Dit geldt ook voor de collega-handelaren, naast prijs is er altijd de mogelijkheid om elkaar handel te gunnen, en verder te bouwen aan een langdurige samenwerking.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven